Tips en trucs voor social media in Salland
Deelnemers aan Salland Boert en Eet Bewust volgden afgelopen najaar een social mediatraining. In twee groepen, beginners en gevorderden, gingen zij onder leiding van communicatieadviseur Mirthe Post aan de slag met hun social mediapagina’s. Ook in andere streken is het mogelijk om een social media training aan te vragen.
De beginners kregen uitleg over de verschillende social mediakanalen die er zijn, leerden welk type berichten wel en niet geschikt zijn om te plaatsen en zetten vervolgens een eigen bedrijfspagina op. De gevorderden verdiepten zich in een eigen contentstrategie met magazines als Landleven, de Boerin en Vee en Gewas als inspiratie. Ook gingen zij in op de statistieken die Facebook verzamelt en wat je daarmee kunt.
“Dat er behoefte was aan deze training, bleek wel uit het aantal aanmeldingen,” vertelt coördinator Heleen van Beek. “Van onze 60 deelnemers deden er 21 mee! Vanuit beide groepen kwamen veel vragen. Mirthe gaf antwoord op vragen als ‘Hoe zorg ik voor een groot bereik?’ en ‘hoe moet ik omgaan met negatieve reacties?’. Het is mooi om te zien dat veel van de deelnemers nu weer een stuk actiever zijn geworden op hun bedrijfspagina’s. Je ziet meer regelmaat in de posts en er is veel meer structuur in de soorten berichten aangebracht.”
Tips en trucs
Tijdens de training kregen deelnemers onder andere de volgende tips voor hun social media berichten:
- Maak het persoonlijk als je durft, laat je gezicht zien als ondernemer!
- Leg moeilijke dingen/jargon makkelijk uit
- Bedenk; hoe zou die mevrouw die in de stad achter de kassa zit hier tegenaan kijken?
Alle tips zijn gebundeld in de handleiding Social media tips en trucs Boert Bewust die je hier kunt downloaden.
Ook een training in jouw streek?
Wil je ook een social media training volgen in jouw streek? Geef dit aan bij je coördinator, die kan contact opnemen met Mirthe Post om afspraken te maken.